En ny vecka, ett nytt liv?

Helgen kom, och helgen gick. Det var en rätt så hård helg, festade hela helgen. Passade liksom på när jag hade tid och lust och ändå var pigg. Man lever ju bara en gång! Nu menar jag inte att livet går ut enbart på att festa, men ändå som man säger "Livet är en fest". Idag var jag ledig, så jag passade på att shoppa lite. Tyckte att jag inte riktigt hade gjort av med tillräckligt mycket pengar sen lönen så jag köpte lite allt möjligt. Nu blir det till att jobba och slita ända fram tills nästa vecka, och sen måste jag söka jobb. Känner mig rätt kluven när det gäller det. Jag menar, sommaren har gått så fort och jag har enbart jobbat sen jag tog studenten och det har kännts så tryggt att veta vad man ska göra varje dag och när man ska göra vad och ha kunnat planera vardagar och helger. Jag kan ju fortfarande jobba som timanställd men det känns inte lika säkert. Jag vill ju jobba, jag gillar att jobba. Min trygghet försvinner nästa måndag och det känns lite läskigt. Känns som om det är början på mitt nya liv. Söka jobb och försöka hitta en lägenhet. Det är mina prioriteringar, men det känns så läskigt för nu är jag vuxen på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0