Regn borde förbjudas i december.

Det är 2 december och det regnar. Det borde inte  vara reng, det borde inte ens vara blött ute, det enda väder som ska vara är snö och kallt. Men lite så där lagom kallt. Så att man klarar sig att gå ute utan att frysa ihjäl helt och hållet. Det är 22 dagar kvar till självaste julafton, men det känns som om vi är i början av oktober, trots julpyntet.

Jag undrar vad jag ska göra med den här dagen, känns inte lockande alls att göra någonting.Nu sitter jag och väntar på att mamma ska baka, vilket hon har sagt att hon ska börja göra i 2 timmar. Om det tar så här lång tid att börja baka kakor, så undrar jag verkligen hur lång tid det kommer att ta innan jag får mat idag.

Jaa jag vet, jag KAN laga mat själv, men oftast brukar jag inte få det för mamma tycker om att laga maten.Problemet är bara att hon "spännings lagar" maten som jag brukar säga.Med det innebär det att istället för att koka upp pasta vattnet på 6an, så kokar hon upp de på 3-4an, vilket gör att det tar dubbel så lång tid innan maten är klar. Så här är hon med all mat, oavstt om det gäller makaroner och korv, eller om det gäller en köttgryta.ALLT tar lång tid. =/

Noah är söt när han ser förvirrad ut.

Kommentarer
Postat av: Mimi

Haha min mamma lagar mat turbosnabbt. =P Noah ser ju inte förvirrad ut! Det ser ut som om han raggar på någon, haha,

2008-12-03 @ 17:25:45
URL: http://mimamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0