Every day feel good.

Har kommit på en sak, varje dag gör man någon "feel good" grej. Det är olika för alla, men alla gör det. Det kan vara den där första kaffe koppen på morgonen i ensamheten, ge någon en komplemang så att det känns, eller kanske bara ta ett bad? Men varje människa går åtminstonde en "feel good" grej varje dag. Jag tror att man behöver sånt, och även att kunna uppskatta ens egna ensamhet. Man behöver vara ensam ibland, även jag! Vilket jag alltid påstår att jag inte behöver, men när jag väl är ensam och tar en stund för mig själv kommer jag på hur skönt det är att bara koppla av i några minuter. Bara komma ifrån allt en liten stund. Jag har kommit på att jag har mina "feel good" stunder på vägen till och från jobbet, och speciellt när jag börjar tidigt och solen börjar lysa. Då sitter jag där på bussen och lyssnar på lite nice musik och det känns som om dagen kommer att bli bra. Då kan jag även tänka på saker, gå igenom det i mitt huvud. Känns nästan som att man "bearbetar" saker då. Även när jag går hem så går jag där och lyssnar på musik, kopplar av efter jobbet och går igenom dagens händelser. Känns som om man mår lite bättre när man kommer hem och kan avsluta dagen på ett bra sätt och då ser man nästan fram emot nästa dag, även om man ska upp i ottan! Vad tycker folket? Vad har ni för "feel good" saker för er? Komentera gärna! =)

Kommentarer
Postat av: Mariam

Jag känner likadant när jag åker buss eller tåg. Ibland så är det skönt att sitta där och inte tänk på någonting heller. Den enda stunden av lugn, typ. Men man sover bättre om man bearbetar saker sådär under dagen. Då slipper man tänka på sådant innan man ska sova. Räknas choklad som feelgood? haha

2008-06-23 @ 17:57:28
URL: http://mimamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0