Vad skulle man göra utan musik?

Jag är en sån person som verkligen inte klarar mig utan musik, jag får nästan musik abstinens när jag inte får lyssna på ett tag. Och när man går,åker buss, festar eller liknande så är musik ett måste!vad vore en fest utan musik liksom? Det vore ju som att fiska utan fiskespö, det går inte. Hah vilken jämnförelse..men men. My point är att musik är en stor del av mitt liv och många andras. Jag behöver musik i min vardag, det förgyller liksom dagen. Musik gör har egentligen ett stort intryck på en. En låt kan göra dig både glad och ledsen. Man kan minnas saker genom att bara lyssna på en låt och få samma känsla som man hade då. Så musik är så mycket mer än enbart lite instrument och en text. Musik kan få dig att må riktigt bra, och samtidigt få dig att bli ledsen, musiken finns oftast alltid för dig, och musiken för dig oftast inte besviken. Musik är alltså en pojk/flickvän eller en vän som aldrig lämnar dig. Eftersom jag verkligen är allätare och kan verkligen lyssna på allt så vill jag bara ge folket (ni får som läser), lite tips på bra låtar för alla tillfällen  ..

Manu chau - Trapped by love
Racoon - Love you more
Ray LaMontage - Lesson learned
The sounds - Like a lady
Martin Jondo - Jah gringo
Martin Jondo - Somehow
The Caesars - Jerk it out
Amy Winehouse - Back to black
Babyshambles - There she goes
Coldplay - The scientist
Ane Brun - Rubber & soul
Kanye West - Golddigger

Som ni märker är listan lång.. och den skulle kunna vara så mycket längre. Men där har ni lite tips om bra låtar! Enjoy =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att Feist-secret heart borde få vara med o varför inte hela babyshambles albumet o sen håkan o bad cash o jaaah allt!

2008-06-25 @ 21:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0