Arbetssökande brud.

Nu finns det en tid i livet då vi alla vänner är arbetslösa och alla söker jobb. Det är kul att hela min kompis umgänge är arbetslösa. Fast jag är ju lite bra arbetslös som är arbetslös och har pengar. Det är ju skönt ifs, men snart är pengarna slut.. vilket är tur eftersom jag fick jobb idag! Via ett bemannings center. Dem var jätte snälla där, och kvinnan som jag pratade med kände igen mig från när jag hade praktik på hemtjänsten, för hon jobbade tydligen där med. Det är ett bra system, du går in på datan och säger när du kan jobba, bestämmer allt helt själv. Så skönt. Ska jobba med lite allt möjligt också vilket är bra med variation. Och i morgon ska jag åka och kolla om dem beviljar mig lägenheten, vilket jag hoppas att dem gör!

Nu sitter jag här och väntar på att syster ska baka klart så jag får äta lite, är hungrig som ett djur. Eller aa vem försöker jag ljuga för? Jag är alltid hungrig. Och äta, det ska man göra i förebyggande syfte så att man slipper att vara hungrig, för det är en känsla som skrämmer mig.. Hah .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0