Enbart kaffe.

Jag kommer på mig själv att jag nästan inte dricker något under dagarna. Mest kaffe, ibland kanske ett glas vatten hit och dit, men annars glömmer jag fullständigt bort att dricka. Så nu känner jag att jag verkligen behöver dricka, men orkar inte dricka så mycket. Är för trött/mätt för att dricka massor, som jag egentligen borde. Och jag som jobbar inom vården och är undersköterska borde veta hur viktigt det är att dricka, och att det inte alls är nyttigt att dricka så mycket kaffe som jag gör utan att dricka något annat, men jag tänker helt enkelt inte på det. Jag vet att kaffe är vätskedrivande och att man helst ska dricka ett glas vatten till varje kaffe kopp, men jag gör bara inte det. Men nu måste jag verkligen börja med det, måste börja bli lite nyttigare också. Från och med i morgon blir det nyttigheter.. eller aa lagom mycket nyttigt och en massa vatten. Min kropp skriker efter vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0