Tittar förbi.

Har i alla fall lyckats sova en timma nu på soffan, total däckade! Vill egentligen sova mer men vart helt fast i filmen på kanal 5, Vit Oleander. Kommer ihåg nä vi fick läsa boken i skolan och se filmen och ha stora diskutioner om boken och om filmen. Min lälare älskade när man pratade om vad man tyckte och tänkte, och vad man trodde, så det gav pluspoäng. Men jag tycker nästan att boken är bättre än filmen. Men det brukar oftast vara så.

Det är det som oftast är bra med böcker, man får med precis allt. Alla detaljer, alla människor, alla omgivningar på ett helt annat sätt. Och så är det ett plus är man själv får "bestämma" hur alla ser ut. Ibland blir man nästan lite besviken när man ser karaktärerna på film och dem inte ser ut så som man vill att dem vill.

Efter filmen ska jag lägga mig i sängen på direkten. Tror inte ens att jag kommer hinna kunna lägga mig innan jag somnar, för så pass trött är jag! Jag kommer att sova gott sen.. =)


Kommentarer
Postat av: sarah

du var ju faktiskt vaken ett tag...:P

2009-01-08 @ 09:25:12
URL: http://sknight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0