If i were a boy..

Har tänkt mycket på Beyonce's låt "if i were a boy". Är det verkligen så där pojkar är? En del är väl så, men alla kan ju inte vara så. Om jag var en pojke vet ni vad jag hade gjort då? Jag hade kissat överallt (bara för att jag kan), och så hade jag raggat som bara den och kört med sliskiga repliker som "tjena kexet, står du här och smular ;) ". Sånna hade jag kört med, det hade varit jätte kul. Undra hur folk hade uppfattat mig då? Som en sliskig feminin kille, eller som en kille i mängden?

Tycker någon borde kontra hennes låt med en "if i were a girl" låt. Så vi tjejer får veta hur vi är liksom, utifrån pojkarnas perspektiv. Det hade varit kul. För ibland undrar jag hur pojkar tänker om tjejer, om dem tänker att vi alla är lika dana, eller om dem tänker att vi alla är helt olika? Man kan ju undra..


Det kändes bara passande.. ^^

Kommentarer
Postat av: Mariam

Dina drömmar har slagit in ;) R.Kelly har gjort en remix på hennes If I were a boy, där han sjunger emot... "But you're not a boy, you can't understand" osv. ^^

2009-03-07 @ 01:34:00
URL: http://mimamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0