Det gäller att inte bry sig.

Har lärt mig att vissa saker ska man helt enkelt inte bry sig om. Man ska ignorera saker/personer som man inte har lust att ha något med att göra. Visst, man kan framstås som en väldigt kall människa, vilket jag kan vara emot folk som jag struntar i fullständigt. Men det betyder bara att jag visar ännu mer kärlek till dem som är viktiga och dem som jag bryr mig om.

Att känna sig riktigt uttråkad och trött på att inte ha fast jobb, det kan man också ignorera, för till slut så kommer man att lyckas få ett fast jobb, jag har inte bråttom, att jobba timmar funkar för mig just nu. Det känns faktikst helt okey att jobba då och då, men det dåliga är att så fort jag jobbar så vill jag bara jobba mer. Men som sagt, ignorera det. Jag brukar även ignorera min konstanta hunger, för det funkar inte att äta hela tiden.

Och om jag har en "ful dag", så ignorerar jag det. Jag skippar att spegla mig då, för det räckte med första gången och tänker istället på att jag tyckte ju faktiskt att jag var söt igår. Jag tycker inte att jag är världens finaste, men jag mår bra med mig själv. Har små skavanker, men det har alla, ingen ser fel fri ut. Att jag har lite hull, det gör inte mig något, för jag bryr mig helt enkelt inte om vad andra tycker om hur jag ser ut, om det inte är något positivt. Då blir jag glad och tar åt mig. För det är så det ska vara, man ska ta åt sig av allt bra, och strunta i det dåliga, man blir en lyckligare människa av det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0