I got a feeling.

Go morron folket.

Det är en väldigt glad Emelie här idag, har fått ett vikariat på 6 veckor, inte så länge men det är i alla fall jobb vilket känns bra. Ska också jobba under julhelgen, vilket betyder PENGAR, och som vi alla vet så gillar jag pengar, speciellt de pengar som jag har tjänat ihop själv. Det känns som dem pengarna är värd mer än andra pengar. Fast självklart tackar jag inte nej om jag skulle få lite pengar bara så där, men pengar som man själv har tjänat känns alltid bäst.

Så jag längtar till december lönen, kommer få ganska bra betalt då, det känns bra. Samma sak i januari, då får jag också bra lön. Får nog spara lite pengar då, för man vet aldrig med jobb. Det är som fint väder, man vet aldrig förens man vaknar.. haha. Men borde egentligen ta tag i allt och ta mig till arbetsförmedlingen, som jag har sagt att jag ska göra enda sen jag tog studenten för 1½ år sen.. jaa saker går inte snabbt här inte, haha.

Ska snart djura ihop en frukost, en nyttig frukost. Eller aa, knäckebröd och kanske lite jucie. Det känns som en lagom nyttig frukost, nyttigare än kladdkakan som står och suktar i köket. Men om man vill gå ner i vikt så får man ju inte fuska, vilket jag gjorde igår för jag kan inte säga nej till mig själv i vissa fall. Men idag ska jag försöka vara duktig åtminstonde, OCH dricka vatten. Som jag sa häromdagen, jag är absolut inge duktig, och självklart glömde jag helt bort det här med vatten igår. Får skärpa mig på riktigt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0