Det kanske ligger något i de hon säger..

Att jobba hela tiden och försöka hinna träffa sina kompisar är inte helt lätt. Antligen så går man om varandra med lediga dagar och jobb dagar, eller så är man för trött helt enkelt för att ens orka träffa någon. Igår sa Matilda till mig, efter hon frågade hur jag jobbar i helgen.. att jag "jobbar ju helt klart för mycket". Och det kanske stämmer. För så som det har sett ut dem senaste veckorna så har jag i princip bara varit ledig en dag i veckan. Och nu känns det verkligen som för lite.

Visst jag är ung och har ork, men när jag väl är ledig så är jag oftast för trött för att ens orka göra något. Vill helst bara sova när jag är ledig. Men jag kan samtidigt inte säga nej till jobb och jobbtider. Jag vet ju att dem kommer ringa mig även fast jag säger nej en dag, men samtidigt känns det verkligen helt fel att säga nej. Speciellt om man inte har något inplanerat, förutom att bara ta det lungt. Då tänker jag att jag lika gärna kan vara på jobbet och tjäna pengar ( ja jag vet pengar är inte allt, men det är viktigt), istället för att "bara" vara hemma.

Får se hur det blir nästan månad med tider. Ska försöka ta det lite halv lugnt nästa månad, så jag orkar jobba hela sommaren. Egentligen skulle jag nog behöva en semester, men det känns ju inte så peppt och åka själv. Så om någon vill semestra en vecka eller två med mig, säg gärna till så drar vi bara! haha.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost och börja göra mig i ordning. För ja, jag jobbar idag.. som vanligt. Behöver nog egentligen inte ens skriva det.. jag jobbar alltid. Kan säga till när jag är ledig för ovanlighetens skull. Haha. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0