Play?

Ibland så känns det som jag är den mest upptagna människan i världen. Har nästan alltid något inplanerat som jag ska eller måste göra. Inte undra på att jag blir stressad av att ta det lungt och inte behöva göra något. Får nästan lite panik i kroppen av en ostrukturerad dag när man ofrivilligt inte har något och göra. För jag förstår ju själv att när jag är ledig och inte har något att göra, att mitt folk kan vara upptagna då. För dem har faktiskt jobb och andra saker att göra.. haha. Även fast jag ibland önskar att dem inte hade just den dagen som jag vill leka med dem.

Och yes, jag säger leka. Säger alltid det, låter mycket gulligare om man frågar "ska vi leka?", än typ "ses?". Vi alla säger så egentligen. Med alla menar jag mina vänner och jag. Måste behålla barnet inom oss på något sätt, (och nej,ingen är gravid haha). Men det låter lite gulligare.

Och alltid när jag frågar så, så kan jag inte låta bli att tänka på tvillingarna i The shinning. Ni vet dem där småläskiga tjejerna som håller hand i korridoren och frågar den där lilla killen "play with us?".. eller något likande. Kan ju inte hela filmen utantill. Men fy va dem är läskiga! Tycker lätt att jag och syrran ska klä ut oss till dem om vi ska på maskerad någon gång.. hade varit riktigt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0