Lucia mys vore kanske något?

Kommer ihåg när man va liten (typ 6), då var man helt pepp på att det var Lucia. Men det kanske var för att man oftast var med i Luica tåget och hela dagen var allmänt mysig. Man var tomte eller något liknande (har bara varit Luica tjej en gång i mitt liv haha), så var det alltid mörkt på morgonen när man skulle gå och vara med i det här tåget. Sen så vart det alltid fika med pepparkakor och lussebullar och om jag inte minns helt fel så hade man alltid någon slags pussel dag sen resten utan dagen. Hur mysigt som helst.

Tror jag ska införskaffa mysiga Lucia dagar igen. Vad gör det om man är vuxen? Jag kanske inte direkt behöver klä ut mig till tomte (de hade ju sett kul ut ifs), men att man gör något mysigt på Luica bara för att liksom. Typ införskaffa en obligatorisk Lucia fika med nära och kära eller något? Lyssna på julmusik, dricka lite glögg och äta en pepparkaka eller två. Tror det hade varit riktigt mysigt! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så mysigt med Lucia. Har du varit Lucia någon gång?

2010-12-13 @ 14:44:41
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tycker du är viktigast; att Lucia är snäll eller att hon ser bra ut, eller lite ut av varje?

2010-12-14 @ 00:22:25
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0