Självförtroende är viktigt.

Tänkte på en sak när min kompis berättade att han läser en bok om självförtroende, och sa att jag borde läsa den? Ingen aning om varför han tyckte det. Jag har nog så bra självförtroende man kan ha. Jag tycker jag ser bra ut, och är nöjd med mig själv på alla plan. Och jag tror inte direkt att det hade slutat så bra om jag läste en bok om självförtroende och fick mer självförtroende .. hah. Hade nog lätt fått för mig att jag är bäst i hela världen och säga upp vänskapen med alla för att ingen är värdig mig eller något.

Men det är viktigt att ha bra sjävlörtroende och tro på sig själv, för tänk hur mycket man kan missa för att man inte vågar. Jag kan säga att det är mycket jag hade missat om jag inte bara tog tjuren i hornen och vågade. För om man blir osäker på något som man egentligen vill, så får man helt enkelt ignorera den känslan.

Kommer ihåg förut när jag var sjukt blyg. Det var knappt så jag sa hej till folk i min klass. (Gymnasiet). Men sen så lärde jag mig att prata med folk, jag hade inget val. Ensam vill man ju inte direkt vara, så jag började sakta men säkert känna mig bekväm med folk som jag inte riktigt kände jätte bra och vågade vara mig själv framför folk.

Gud va filosofiskt det vart så här på morgonen, det var meningen att jag skulle skriva det vanliga. Dricker kaffe, lyssnar på musik och väntar på att gå till jobbet. Haha.


Kommentarer
Postat av: Mariam

hahaha det där var bästa kommentaren ever <3

2010-01-29 @ 11:08:58
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0