Behandla folk så som du själv vill bli behandlad.

Jag tycker verkligen att man ska "behandla folk som du själv vill bli behandlad". Det är ju ganska enkla sociala grundregler, är du snäll så kommer folk vara snälla tillbaka. Är du dryg, så är folk dryga tillbaka, är du elak, så är folk elaka tillbaka osv osv. Det är ju rätt så enkelt.

Det är ju inte så som folk helt plötsligt vänder och är dryga mot någon, det finns ju någon anledning bakom det hela. Jag skulle aldrig bara bli dryg/elak/otrevlig mot någon bara så där. Även fast jag tycker att man ska "behandla folk så som du själv vill bli behandlad", så funkar det också att "behandla folk som dem själva behandlar dig".

Jag skulle aldrig vara trevlig mot någon som är dryg mot mig. Det finns bara inte i min natur. För varför ska man ta emot sånt? Det finns ingen mening i de. Visst, ibland kan man ignorera och vända andra kinden till. Men det är inte heller alltid så lätt.. Så vad gör man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0