"När folk inte har något liv, så snackar dem bara om andras.."

Ibland blir jag så trött på folk. Att folk orkar hålla på ens är ju helt otroligt. Att man orkar slösa energi på folk som inte bryr sig är ju mer otroligt. Fast det kanske bara är jag som tycker så. För om jag inte bryr mig om någon, så bryr jag mig inte alls. Jag bryr mig så lite då att jag inte ens nämner personen/personer vid namn om jag inte bryr mig.. hah.

Men man märker hur mycket folk gillar skvaller. Och helst om det är något dramatsikt, då ska alla veta det helt plötsligt. Jag skvallrar själv ibland, det är inte mer än naturligt. Men det finns vissa som blir glada över andras olycka och ska säga det till allt och alla, det är en annan femma. Tror att folk helt enkelt har för tråkiga liv, och har inget att berätta själv så dem måste konsentrera sig på andras folks liv.

Men värst är ju när folk hittar på något, bara för att ha något att säga. Eller när folk gör en höna av en fjäder. Tror inte riktigt folk fattar att en del saker som man säger om folk, kan faktiskt komma med konsekvenser. Antar att man är nog för upptagen med att snacka skit för att inse det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0