Känns som det var en riktigt lång helg..

Helgen kom och helgen gick. Men ändå kändes den inte kort, utan det känns som den har varit evighets lång, även fast jag bara har varit ledig i två dagar. Har hållt mig sysselsatt hela helgen. I fredags efter jobbet vart det solarium med Pia, sen vart det grillning på eftermiddagen som följdes av öldrickande ute i solen. Hur mysigt som helst! :)

Lördagen kan man ju bara resumera med ett ord, MATKOMA! Så blir det alltid när mammsen bjuder på mat.. Man äter och man äter och man äter. Det finns liksom inget stopp när hon gör mat, och som hon gör mat det räcker nog till en hel arme när hon lagar. Men riktigt gott var det. Det var egentligen meningen att vi skulle dricka i lördags kväll, men jag orkade verkligen inte.. haha var för fylld av mat. Så jag gick hem och sov istället.

Vad jag gjorde igår det är oviktigt för det var ju ändå bara söndag, och söndagar är nog den oviktigaste dagen i veckan. Idag är det däremot måndag och det är lite viktigt. I alla fall när man måste släpa sig till jobbet. Fast det känns ju lite roligare att jobba med tanke på att det fortfarande är röd dag och det innebär extra betalt hela jäkla dagen. Min lön kommer vara bra lagom till flytt. Inte så långt kvar nu, en månad och 6 dagar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0