Måndag är ju faktiskt också en dag.

Efter en ledig helg så känns det faktiskt en aning svårt att vakna och ta sig upp på en måndag. Men sånt är livet, vill man ha jobb och pengar så får man helt enkelt bara stå ut med det hela. Det är bara på morgonen som jag tycker att det är jobbigt att gå till jobbet, när jag väl är framme där så känns det faktiskt rätt så bra, det är bara allt det här innan. Som tur är har jag sov morgon idag i alla fall. Fast det blir typ "plus minus noll" eftersom jag ska jobba hela dagen.

Men det känns som den här veckan kommer att gå så fort. Jobb idag och i morgon, och imorgon slutar jag tidigt sen är jag ledig tills på fredag klockan fyra. Skönt att vara ledig, men det är bara så tråkigt att vara ledig "ensam". För när jag är ledig i veckorna så är ju faktiskt ingen annan ledig. Alla andra har ju normala tider, det har ju inte direkt jag. Jag får spana efter någon som vill göra något, i värsta (eller a kanske bästa fall), så får jag nog roa mig med att träna och städa. Låter som en helt okej ide.. hehe.

Får se om jag lyckas ta mig till jobbet ens, is överallt! Jag kan lätt säga att jag inte kan gå mina shortcuts i alla fall. Jag har enbart nedförsbackar till mitt jobb, isfyllda nedförsbackar. Så får hoppas att jag klarar mig fram utan att rammla och bryta något, det vore ju verkligen typiskt om jag råkade göra det.. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0