Måndagar och fredagar.

Veckan består bara av måndagar känns det som. Måndagar och fredagar. Alla längtar tills det blir fredag, för då är man oftast ledig. Sen så suckar alla för att det är måndag igen. Men ingen bryr sig alls om dagarna mellan måndag och fredag. För dem flesta så är det enbart måndagar och fredagar som gäller .

Men för mig som jobbar lite hur som helst så är alla dagar viktiga. T.ex. imorron är det tisdag, och jag är ledig efter ha jobbat tre dagar. För mig innebär det "helg", och jag längtar. För så är det med mitt jobb, är man ledig så är man ledig, spelar egentligen ingen roll vad det är för dag. Men självklart tycker jag ju också att det är roligast att vara ledig på helgen, eftersom alla andra är det. Men jag tänker inte på vad det är för dag, för dem flesta dagarna är jobbdagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0