Tvillingar, men jag tycker inte att vi är så lika!

När man är tvilling som jag är så blandar folk ofta ihop oss. Folk från hennes jobb hälsar på mig och tvärt om, men så får man ibland höra " va otrevlig du va som inte hälsa" och då får man förklara att det inte var jag utan det måste ha varit min syster du såg.

Och när man är tvílling så tror folk automatiskt att man alltid gillar samma saker, varför har jag ingen aning. När vi var små så fick vi alltid samma saker fast än det var bara den ena som önskade det, för att det skulle vara så rättvist som möjligt. Folk antog att vi tyckte om samma musik, saker, kläder, färger. Men så är det inte riktigt. Visst är vi jätte lika och har mycket saker gemensamt, men när man lär känna oss så tycker jag i alla fall att vi är väldigt olika.

Hon är en mys tjej med en pensionär boendes inom henne och tycker om att ta det lungt. Jag är nog raka motsatsen (om man bortser från att jag är trött för då är jag också mys tjej). Jag tycker om att göra saker, medans hon är nöjd med att ha myskväll med familjen. Hon sover tidigt och jag är uppe länge...osv osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0